Ezt a blogot 2010. szeptember 11-én ünnepélyesen bezártam.

Ha továbbra is kíváncsi vagy életem alakulására, ITT követheted.

Köszönöm az eddigi figyelmet!



2010. május 11., kedd

Angol, Fizika

Tegnap megírtam az angolt és a fizika első 2 vizsgáját. Tök jól ment mindegyik, szerintem még a 7es is lehetséges. Viszont ma volt a fizika paper 3. Relativitás és csillagászat volt a két téma, amiből fel kellett készülni. Hajnali 5ig tanultunk páran a könyvtárban, aztán aludtam 2-3 órát. Lehet h az volt a hiba, mert baromira nem ment. Talán ha még azt a maradék időt is végigtanulom alvás helyett, vagy past papereket csinálok többet segített volna. Fáradt és lassú voltam és csomó mindent nem tudtam, kihagytam vagy tippeltem. Ezzel a fizika 7esem biztos is, hogy elúszott, remélem a 6os meglesz legalább. Utána mérgesen, de aludtam végre:)
Egyébként az angol vizsgában volt arról szó, hogy milyen rossz és veszélyes a Facebook., illetve egy "Youtube sztárról": Matt Harding http://www.youtube.com/watch?v=jWUrj22pRD0&feature=channel
Ezen kívül volt még történet egy indiai kislányról, amint felveszi a "sari"ját és elmegy bevásárolni, illetve egy oceáni hajóút reklám. Hiába, az IB már csak ilyen nemzetközi. A matek feladatokban is a lehető legkülönbözőbb neveket írják mindig András és Béla személyek helyett.:D (Egyébént már a Bela nevet is láttam egyszer egy feladatban.)
Csütörtökön lesz a magyar. Addig el kéne olvasnom Molnár Ferenctől Az éhes várost. 340 oldal. Tud valaki rövidítést?

5 megjegyzés:

Feri írta...

http://www.libri.hu/konyv/az-ehes-varos.html

Orsovai úr fiatal, pénztelen pesti zsidó. Kisebb gyógykúrára Abbáziába utalják, ahol megismeri egy amerikai milliárdos lányát, fondorlatos módon magába bolondítja, és elveszi, megszerezve ezzel apósa hihetetlen vagyonát.

Az Abbáziából hazatért urak klubjaitól a feleségek szalonjain át a kávéházakig és irodákig mindenhol végigsöpör a hír: friss pénz érkezik Pestre. És a pályaudvaron százak, ezrek tolonganak, persze "minden érdek nélkül"", hogy fogadják az újdonsült dollármilliárdost.

Eladósodott miniszter, korrupt újságíró, a lipótvárosi zsidó kereskedők maffiája, politikusok, üzletemberek és kis slemilek hada tör rá Orsovai úrra, aki ezt mérhetetlenül élvezi, használja és kihasználja.

Hogy közben mi lesz a naiv, kedves feleséggel? Az életnyi küzdelem után már csak szórakozásra vágyó apóssal? A néppel? Az országgal? Kit érdekel!

Molnár Ferenc, a magyar regény aranykorának egyik legragyogóbb csillaga első bestsellerében a pénzéhes Pest megannyi figurája fosztogatja és kóstolgatja egymást, anyagilag és szexuálisan is. Maró gúnnyal, letehetetlen izgalmakkal fűszerezett, filmszerűen pergő regényét egy éjszaka alatt behabzsolja az ember, és aztán belelapoz a napisajtóba, elolvas pár hírt, majd visszatér Az éhes városhoz, megnézi a megírás évszámát (1912), és nem tudja eldönteni, hogy vajon Molnár Ferenc mégis él, és a mai, friss pénzre vágyó, korrupt és önző Pestről írta-e első bestsellerét, vagy mégis ennyire nem változott volna semmi Magyarországon közel száz év alatt sem?

Feri írta...

http://www.papiruszportal.hu/site/index.php?lang=1&f=&p=1&n=857

Feri írta...

http://www.litera.hu/irodalom/molnar-ferenc-az-ehes-varos

Alle írta...

Megnéztem a videókat és nagyon tetszik! Nem is tudtam, hogy ilyen érdekesek ezek az IB-k? Persze előbb sikerüljön mind, aztán már neked is hasonló véleményed lesz!
Egy kalappal a továbbiakhoz!

Attila Simon írta...

Köszi Alle!
Elolvastam.:P