Ezt a blogot 2010. szeptember 11-én ünnepélyesen bezártam.

Ha továbbra is kíváncsi vagy életem alakulására, ITT követheted.

Köszönöm az eddigi figyelmet!



2008. október 1., szerda

Egyetemek, ramadan

-Kopp-kopp!
-Ki kopog?
-Attila, csak azt szeretnem mondani, hogy beszeltem a University of Philadelphia prezentacio eloadojaval es azt mondta, hogy nagyon jo benyomast keltettel benne. Megkert ra, hogy jovore (amikor egyetemet ke valasztanod) mindenkeppen interjuzz vele.
(Nèmi forditas utan ezt mondta az egyik tanar Menzan, a vallamat megkocogtatva.)

Kifejezetten elvezem az egyetemes eloadasokat. Rajottem, hogy tobbet ertek belole, mint eleinte, tehàt fejlodok (listening comprehension). Arrol nem is beszelve, hogy profi modon beszelnek es lehet toluk tanulni. Tegnap a Macalister ès a Floridai Egyetem jàrt itt. Az egyik 2ezer a màsik 50ezer (!) hallgatoval buszkelkedhet. Ok tetszettek eddig a legjobban, ami az eloadasokat illeti. Magukrol az egyetemekrol nem nyiatkozok, mert meg van egy evem valasztani ès amugyis naiv dolognak tartom ha 0 utanajarassal, 1 ember ember eloadasa alapjan valaszt valaki.
Valamint kitalàltam mègvalamit: Ha belegondolunk, hogy meg merunk-e valamit kèrdezni a kèrdèsek-vàlaszok szekcionàl a prezentàcio utàn, felelotlenul azt mondhatjuk, hogy: persze. Ha azonban jobban belegondolunk az erzesbe, milyen volt kisiskolaskent versetszavalni az egesz iskola elott emlekezhetunk, hogy bizony konnyen megremeg az ember. Plàne, ha angolul kel beszèlnie native speakerekkel, bonyolult tèmàkrol. Gondoltam: kiprobàlom, hogy most hogy reagàl a szervezetem egy ilyen stresszes helyzetre ès bizony van mit fejlodni a lazasàgon. Feltettem egy szimpla, de szokatlan kèrdèst (Mondjanak pàr hires vagy sikeres embert, esetleg par olyan multit, akinek alapitoja az onok iskolajaba jart!). Megprobalok kitalalni nehany kerdest es minden eloadason fetenni vaamelyiket. Szerintem fejlodni fog tole a beszedkeszsegem masok elott. Mindenesetre erdekes, hogy szerintem eddig a Princeton eloadas vot a leggagyibb.
Sokan azt hiszik, hogy mar most azon gorcsolok, hogy hova menjek tovabb. "Minek mesz? Jovore is jonnek!" Nem fogjak fel, hogy elvezem az eloadasokat es tanulok belole. Ha jovore vetitenek egy jo filmet, de ehetoseged van iden elmenni ra, kihagynad?

Vège a ramadanak (A muszlimok nem esznek szeptemberben hapkeltetol napnyugtaig). Nèhàny aranykopès:
A kedvenc beszolasom Elyas-tol szarmazik, amikor is kèrdeztem, hogy mi is ez ès minek csinàljàk, mire fekiàltva mondja Hamayat-nak (màsik muszlim) "Làtod Hemayat, a keresztenyeknek tetszik a vallasunk!"
Yahiahoz a szobatarsamhoz, aki eppen 2 pofara tomi a majmot nappal: "Neked nem volna tilos enni?" "De, de gyogyszert kell szednem." (Csak magyarazatkènt mondom, hogy az o elmondasa alapjan azert van a ramada, hogy àtèrezzèk a szegènyek èhezèsèt. Tahàt ha valoban ez lenne a cel akkor tallan nem torne meg napi egy pirulàval.)
Arra meg, hogy Yahia eszik Eyas csak ennyit mondott: Gyenge.
Valamint eleg poèn volt, amint minden hajnali 4kor felkelt az osszes muszlim ès reggelig zabalt. Vagy le sem fekudtek es tobbet ettek egesz èjszaka, mint mas ember 1 nap alatt.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagypapa ma 80 van, éves!

okt. 3.

Unknown írta...

Köszöni a Nagypapa az sms-t.Örülünk hogy hamarosan hazajössz.

Unknown írta...

Köszöni a Nagypapa az sms-t.Örülünk hogy hamarosan hazajössz.

Simon Attila írta...

Szívesen! Kétszer is :)