Ezt a blogot 2010. szeptember 11-én ünnepélyesen bezártam.

Ha továbbra is kíváncsi vagy életem alakulására, ITT követheted.

Köszönöm az eddigi figyelmet!



2009. november 5., csütörtök

Español

Tegnap is nagyon jó napom volt. Összesen 2 órám volt. Aludtam, befejeztem a közgáz esszémet, mászni mentem volna, ha nem esett volna az eső - így csak köteleket csavargattunk a szobában. Aztán elolvastam az emailjeimet:
Spanyol óra kezdőknek ma este 8kor. - Még mindig csatlakozhatnak újak.
Gondol: Tetszik a spanyol nyelv. A megtanulandó nyelvek listámon van. Tavaly nem kezdtem bele, mert nem akartam az olasszal összekeverni. Azt hiszem ez már eléggé lejárt, röhejes indok. Egye kutya, elmentem.

És tök jó volt!!! Konkrétan a nyelvórát élveztem - lehet azért mert diákok tartották - meg azt, hogy sok mindent értettem. Nagyon hasonló az olaszhoz. Hozzáteszem, hogy a csoport 6 olaszból és 1 szlovénból állt, aki amúgy is jobban beszél olaszul mint angolul. Tehát nyilván nagy hátrányban voltam, főleg, hogy nekem konkrétan ez az első találkozásom volt a spanyol nyelvvel.
Viszont időnként hamarabb megértettem a dolgokat, főleg amikor valaminek más volt a logikája, mint az olaszban, vagy pedig kifejezetten előny volt az, hogy én logikával tanultam az olaszt, nem pedig anyanyelvként.
Amúgy idén elég sok ilyen külön nyelvóra van. Szerintem Zsolti magyar orái (ahol 1-2 ember van) hozta meg a kedvet a norvégoknak és kínaiaknak. Ezen kívül van még orosz és spanyol, mint tavaly is.

Nincsenek megjegyzések: