Ezt a blogot 2010. szeptember 11-én ünnepélyesen bezártam.

Ha továbbra is kíváncsi vagy életem alakulására, ITT követheted.

Köszönöm az eddigi figyelmet!



2010. április 28., szerda

Az új barátaim

Ma, két könyvtárban-tanulás között, új barátokra tettem szert.
Mivel szerda volt, mentünk teniszezni Rezával (mivel Ale eltörte a bokáját). Sajnos valami verseny volt, ezért az összes pályán játszottak. Nade szerencsére én készültem rá, hogy tenisz után majd bicózok egy kicsit, úgyhogy tenisz helyett bicóztam inkább a Villaggio del pescatore nevű halászfaluban. Elég alacsony volt a vízszint, úgyhogy onnan ugráltam a falra, ahol máskor víz van, ahol a hajókat gurítják be a vízbe.
Megint megvolt a közönség, 6-8 halászásból/horgászásból visszatérő részeges bácsi/úr/signore. Egy darabig csodálkoztak, aztán elmentek beuzsonnázni az árnyékba. Amikor végeztem szép hangosan köszöntem, hogy Arrivaderci signori! Majd utánamkiabáltak, hogy menjek már oda egy momentora. A Budapesten fejlődött belső reflexeim azt sugallták, hogy "tekerj! gyorsabban!", de aztán leküzdöttem ezt az ösztönt és visszafordultam. Gyorsan kaptam egy szenyát, meg egy már jól ismert pohár Tokajit. :D Arra gondoltam, hogy az igazgató néha épp itt szokott elhajtani az autójával, hogy felszedje a gyereket teniszről, de már ki is alakult magamban az óvó kulcsszó: kultúrális integrálódás. Hogy reprezentálom jobban az iskolát? Ha visszautasítom a kedvességet vagy ha elfogadom és beszélgetek velük? Szerintem egyértelmű.
Aztán csak a szokásos történt:
-Viccelődtek azon, hogy nincs nyergem.
-Aztán viccelődtek a nevemmel (Attila, l'iro di dio)
-Aztán szídták a politikusokat, hogy miért nem lehet az ő borukat is Tokajinak hívni. (Mert annak hívták azt is valóban, de nemrég megtiltották.)
-Majd az iskoláról kérdezgettek és mondták, hogy milyen jó.
-Aztán káromkodni tanítottak friuliul (egy olasz dialektus), urambocsá.
Mindegyik villamosmérnök vagy legalábbis technikus volt. Akaratlanul is felötlött a kérdés: Vajon a bratyesz és a barátai is ilyenek lesznek 40 év múlva? XD

1 megjegyzés:

Kószó Jenő írta...

Bicózás közben kiszárad az ember. A borban meg ugye nem csak alkohol van, hanem értékes ásványi anyagok is meg talán vitaminok is. Meg persze víz is ami oltja a szomjat. Meg finom ízek. :-) . Bár az is lehet, hogy csak meg akartad nézni, hogy van-e VILMOSKÖRTÉJÜK, csak magadnak sem merted bevallani.