Ezt a blogot 2010. szeptember 11-én ünnepélyesen bezártam.

Ha továbbra is kíváncsi vagy életem alakulására, ITT követheted.

Köszönöm az eddigi figyelmet!



2009. szeptember 12., szombat

Newton és az alma - avagy villanykörte

Immáron 2 hete itt vagyok ismét, és az első tanítási hétnek is vége. Olyan sok újdonság nem történt. Ismét road hockeyztam, trambulinoztam, fürödtem a tengerben stb. Szörföztem viszont, ami újdonság. Nehezebb mint amilyennek látszik, habár ezt sejtettem.
Ma egy beszólásával megihletett a szobatársam, Hamidullah. Kérdezte mit csináltok: Mondtam, hogy éppen triálvideokat elemzek az EEmhez. Kérdezte, hogy az mire jó. Mondtam, hogy még nemtom, hátha sikerül valami érdekeset felfedeznem belőle. Erre megszólalt, hogy "annak sok értelme van..." (irónikusan)
Kicsit felbosszantott vele ezért nem tudtam kiverni a fejemből. A zuhany alatt pedig eszembe jutott valami, ami tökéletesen illik a TOK esszémbe, ami arról szól, hogy egyes tudományok feltaláltak, mások kitaláltak.
Tehát a következő jutott eszembe:

Ha kutatások árán kapunk egy érdekes eredményt, akkor azzal felfedeztünk egy választ egy kérdésre, amit fel sem tettünk.
Ha viszont egy feltett kérdést próbálunk megválaszolni, azzal feltalálunk egy választ.

Természetesen ez nyilván nem teljesen igaz és finomításra szorul, de egyből felrohantam a szobámba, hogy beleírjam az esszémbe; el ne felejtsem. Az ilyen gondolatok ugyanis frankón beleillenek, még akkor is ha nem feltétlenül igaz. Mit gondoltok róla?

Jah, amúgy holnap megyek Bibionéba, mert Rimma megkért, hogy vezessek neki egy sulibuszt oda, mert vmi tutorial programjuk lesz. (Tehát Dorka is jön)

1 megjegyzés: