Ezt a blogot 2010. szeptember 11-én ünnepélyesen bezártam.

Ha továbbra is kíváncsi vagy életem alakulására, ITT követheted.

Köszönöm az eddigi figyelmet!



2008. december 2., kedd

UWC-s diàkok Budapesten!

Hatalmas oromomre szoltàl bejelenteni, hogy 9 a Red Cross Nordic UWC-be jàro afrikai sràc Budapesten fogjàk tolteni a tèliszunetuket, sot 4 làny is csatlakozik hozzàjuk fèlidoben.
Nagyon szeretnèk talàlkozni veluk tobbszor ès hozzàjàrulni abban, hogy kellemes elmèkekkel hagyjàk el kis vàroskàmat.
Azt szeretnèm kèrni, hogy ha van otletetek, hogy milyen programot lehetne nekik kitalàlni mondjàtok egybol, hàtha nekem nem jut eszembe.
Amiben biztos vagyok az az, hogy mujègre ki fogom vinni oket.
Illetve mègvalami. Ha valaki szivesen talàlkozna veluk (elvègre nem minden nap sètàlhattok egyutt 13 fekete haverotokkal Budapesten), kivàncsi ràjuk (hiszen gyanitom màr most annyi tortènetet tudna mind mesèlni az èletèrol, mint a Nagypapàm) vagy csak egyutt akar bulizni velunk jelezze. Semmi akadàlya, hogy Te is csatlakozz hozzànk!
Nagyon fontos, hogy akinek van, az probàlja legyozni a kètes eloitèleteit. Ok nem bunozok, nem szokevènyek, nem bajkeverok, nem amcsi reppergengszterek. Ok 8 afrikai orszàg legsokoldalubb, legèrtelmesebb, legèrdeklodobb ès legkiemelkedobb fiataljai, akik esèlyesek arra, hogy egyszer orszàguk vezetoi legyenek. Jelenleg Norvègiàban tanulnak a vilàg egyik legjobb kozèpiskolàjàban osztondijjal, de arra nincs pènzuk, hogy hazamenjenek ès az iskola ide foglalt szàllàst nekik egy koleszba.
Tehàt mègegyszer, ha van kedvetek talàlkozni veluk jelezzètek.
ui: Magyarul nyilvàn nem beszèl egyik sem, de angolul mindegyik ès biztos lesz aki beszèl spanyolt, franciàt, norvègot, arabot, zulut esetleg olaszt vagy nèmetet. (De a legtobb valoszinu angol,francia, zulu vagy arab anyanyelvu.) Ha egyet is beszèlsz egy kicsit akkor velunk a helyed!

14 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia
Sztem a legcélszerűbb az egy szép belvárosi túra lenne nekik, olyan 5 körül, kezdve a hősök terén, majd át a gellért hegyre (egy kis pesti panoráma látványa, ami a világörökség része), majd utána valamerre beültetni őket egy viszonylag kultúrált helyre, és utána talán buli. Azért volt ez a kettő az ötletem mert sztem ezek olyanok amiket nem lehet kihagyni ha bp-n jár az ember. Ha kell segítség szólj mert egész jól ismerem a várost, és szívesen találkoznék velük.

Névtelen írta...

Szia!
Szerintem jó ötlet, amit Victor írt. Én mindenképpen elvinném őket egy teázóba. MOst is onnan jövök :), nagyon jó program, ha nyugodt körülmények között akartok beszélgetni. Főlg télen, amikor kint hideg van...ilyenkor jól esik a tea. :D
Meg hát az ilyen alap dolgok, mint Budai várnegyed, KOssuth tér...
Én legjobban a Margitszigetet szeretem mondjuk, bár ez télen nem tudom mennyire jó -5 °C-ban.:P
Találkozni én is szívesen találkoznék, de valószínűleg nem érek majd rá vagy nem leszek itthon.

Attila Simon írta...

Victor, koszonom a tanàcsokat! Szolni fogok, ha jonnek ès akkor mehetunk egyutt. Mit gondolsz, melyik szorakozohely lenne a legjobb. Bàr elèg sokban voltam màr Bp-en, de nincs favoritom. én a West Balkànt tartom az egyik legjobbnak. Ott àlltalàban sok a kulfoldi, nameg a Godor korul, bàr azt nem szeretem annyira.
Nèvtelen, bàr ok afrikaiak a -5 fok nemhiszem, hogy megràzza oket, hiszen Norvègiàbol jonnek.:)
Milyen teàzot ajànlanàl ès ki vagy?:)
Ne felejtsuk el, hogy egy egèsz honapig itt vannak, ugyhogy hosszabb, nem olyan speciàlis programokat is lehet szervezni. Pl. nagy hirtelen arra gondoltam, hogy a Balcsira lemenni milyen jo moka lenne.

Névtelen írta...

Szia!
Ha már Magyarországon vannak, akkor szerintem semmiképp ne hagyjátok ki a Balcsit! Mindig szép, látnivalók is vannak a környékén (pl. Tihany), meg sétálgatni is tök jó dolog a partján. Pestről meg nem tudok semmit írni, mert nem nagyon ismerem, a leghíresebb helyekre meg úgyis elviszed őket.
Petra

Névtelen írta...

Betti vagyok, már írtam az üzenőfalra...:)
Na igen, utána belegondoltam, hogy Norvégia, de mégis :D Egyébként a Vörös Oroszlánt ajánlom.
Én Esztergomba is elvinném őket, ott át is lehet ugrani Szlovákiába, Párkányba (Šturovó).
Szentendre, Visegrád még jó lehet, meg esetleg a Pest környéki nagyobb városok, amik vonattal közel elérhetők.
Bp...a jégkorit már írtad, teázót írtam. A JÖvő Háza még talán érdekes lehet, este a budapesti fények...a kedvencem :D
Bowling, falmászás (neten utána kell járni, hogy hol lehet). A városligetet sem lehet kihagyni, bár ez is benne van a legnépszerűbb helyekben.
Hirtelen ennyi jut eszembe, de ha van még ötletem, akkor majd írok.

Attila Simon írta...

Betti, köszönöm a jó tanácsokat! A Jövő Házát nem is tudom, hogy micsoda. A Millenáris Park? Vagy a benne lévő Csodák Palotája?
A teaház is tetszik, bár én alapból nem nagyon kedvelem őket. De had ajánljak neked egy helyet: Cökxpon
http://www.cokxponambient.hu/

Alle írta...

Szia!
Sokat gondolkodtam a programokon, mert én is voltam hasonló helyzetben. Az osztályomnak is írtam, hátha érdekli őket. Már 2 ember jelezte is, hogy csatlakozik amikor csak tud. Persze ez a vizsgáktól is függ.
Tudom, hogy uncsi lehet, de azért sétálgatást bele kéne szervezni, vár, vagy Váci utca...A Budavári labirintus érdekes lehet még, meg a Csodák palotája. Oda minden évben kimegyek a kutatók éjszakáján, egyszer voltál te is. Ott angolul is ki vannak írva a dolgok.
Én a cserediákommal elmentem még a Váci utcába, most pl. tele van karácsonyfákkal meg vásárokkal. Parlament előtt is vannak vásárok ilyenkor. Volt, hogy shoppingolni mentünk WestEndbe vagy Árkádba, nem tudom már. Bár gondolom nem költeni jöttek ide úgyhogy ez nem jó. Amúgy pár napra leugrottunk a Balcsira is. A közös programok között meg vol, hogy kimentünk Szentendrére a skanzenba, de legtöbbször a suliba voltak velünk.
Ha szeretnél egy délelőtt/délutánt lepasszolni akkor sétálok velük szívesen, esetleg elviszem őket az ELTÉre körbevezetni:):):)
Amúgy a koripályán van lehetőség csoportos jegyet venni. 10 fő felett 200ft/fő. A többi ár is lement 1 kicsit.
Még írok, ha van valami.

Attila Simon írta...

Na látod, az egyetemen körbevezetésre nem is gondoltam, pedig nagyon jó ötletnek hangzik, hisz éppen egyetemválasztás előtt vannak. Bár kétlem, hogy Budapestet választanák USA helyett, de kitudja.
Csodák Palotája is jó ötlet.
Ne felejtsd el, hogy 1 hónapra vannak itt, úgyhogy nem kell szűkölködni az idővel. A Westend is érdekes lehet, nem tudom mennyire láttak-e ilyen csodálatos shopping-centereket.

Névtelen írta...

A Jövő Háza a Millenárison van, igen, egy épületben a CSodák Palotájával. http://hu.wikipedia.org/wiki/Millen%C3%A1ris#J.C3.B6v.C5.91_H.C3.A1za_ki.C3.A1ll.C3.ADt.C3.A1s
Itt találsz egy-két infot.
Nem tudom miért, de én teljesen úgy gondoltam, hogy te pesti vagy. Ezek szerint nem. A Cökxpon meg nagyon érdekes, köszönöm, ha lesz időm, mindenképp elmegyek egyszer. :D

Betti

Attila Simon írta...

Jól gondoltad dél-pesti vagyok, az meg Észak-Buda, kb. 1 óra, nem gyakran járok oda. A Millenárist ismertem névről meg a Csodák Palotáját nem is kicsit:). De most már ezt is.

Betti írta...

:D Budapest Wikipedia-s oldalán is sok dolog van, amit érdemes megnézni.
Egyébként az ösztöndíjhoz kapcsolódóan...eddig mindenhol úgy olvastam, hogy nem kell a bizonyítvány. Ma néztem a honlapot, ahol láttam, hogy az elmúlt 2 évi kell...na most pont a két legrosszabb..4,7 meg 4,3...Eddig sem hittem, hogy túl nagy esélyem lesz, de így már annyira sem.Bánom, hogy ilyen rosszul sikerült elvégeznem a 9. osztályt, nem voltam tisztában azzal, hogy a sulim milyen követelményeket támaszt. Idén félévimben 1-2 4-es lesz (talán max 3), a többi 5...persze ez már nem számít...
Na most ezt csak azért írtam, mert azt szeretném kérdezni, hogy nálatok számított már az évvégi? Ha nem is, szerinted mennyire döntő?
Bocsi az offért :P

Névtelen írta...

Szia Betti!
Én is pályáztam tavaly az ösztöndíjra, és nekünk is kellett az utolsó 2 évi bizonyítvány. A nyílt napon pedig tavaly azt mondták róla, hogy nem kell kitűnőnek lenni, viszont rossz tanulókat nem valószínű, hogy küldenek ki, mert nem akarják, hogy minden idejük a tanulással menjen el azért, hogy megfeleljenek a követelményeknek. Szerintem emiatt nem kell aggódnod, elvégre a a 4,7es és a 4,3as átlag nem rossz.
Sok szerencsét a pályázathoz/ösztöndíjhoz! ;)
Petra

Attila Simon írta...

Petra jól beszél, semmi jelentősége a bizinek, 4 fölötti átlag tökéletesen elég.

Névtelen írta...

Köszönöm a válaszokat, bár nem tudom...csak az megy a fejemben, hogy eddig szinte mindenki tök jó tanuló volt, aki kijutott. Mondjuk visszanéztem az ösztöndíjasokat és találtam egyet, aki szintén Madáchos volt. :D Tudom, hogy ez nem jelent semmit...de azért jó :D